5 Mart 2008 Çarşamba

Blog ve Directory

Bugün için populer uygulamaların başında gelen bloglar genellikle içerik olarak zengin bilgi bankalarıdır. Türkçe adı üstünde günlük denilen blog uygulamaları, kişi veya şirketlerin web sitelerini oluşturmalarına, notlar almalarına, düşünce, görüş, yorum ve tanıtımlarının yapılmasında en yararlı web araçlarıdır. Ancak rss kaynakları hariç tutulursa bu blogların internette tanıtılması da ayrı bir sorun ve aynı şekilde zorunluluktur.

Directory'ler yani dizinler genel olarak siteleri kategoriler altında yayınlayan kataloglar veya listeler olarak tanımlanabilir. Bu directoryler genel olabildiği gibi niche denilen belirli ihtisas konularındaki sitelerin listelendiği dizinler şeklinde de olabilir.

Directory scriptleri genellikle site yapımcısının bilgisinin minimum, siteye eklenen linklerin içeriğin belirlediği içeriğe sahip kataloglardır. Bu açıdan bakıldığında herhangi bir içeriksel katkı sağlamadığı düşünülen dizinlerin çok büyük katkıları da vardır.

Bloglar kadar içerik ve bilgi yüklü olmadığı düşünülse de directory uygulamaları web sitelerinin tanıtımında, arama motorlarının bu site ve blogları rahatça tespit edip indekslemelerinde (taramasında) çok büyük rolleri üstlenirler.

Bu nedenle ne bloglar ve ne de directory'ler bugün için vazgeçilmez webmaster araçlarıdır.

Şöyle düşünmeliyiz; nasıl ki bir üretici firma kendi ürününü markete pazarlattırıyorsa, bu hem daha ekonomik hem de maliyet açısından ek maliyete ihtiyaç duyulmamasına neden oluyorsa, blogları üretici, directory uygulamalarını da market olarak düşünebilirsiniz.

Bazı bloglara örnekler: www.webdeweb.net www.kanunlari.com www.hukukcular.org vs.
Bazı directory örnekleri: www.blogson.org www.firmalari.biz www.siteleri.us www.aletler.info gibi...

0 Yorum:

Internet Siteleri ve Teknoloji haberleri SABAH

TurkTekno.Net

En yaratıcı ve en iyi web sitelerini kimler yapıyor?